Czwartkowy „Zawód aktorki” Krzysztofy Gomółki-Pawlickiej stanowi bardzo osobistą opowieść na temat coraz częściej podnoszonych kwestii realiów i kultury pracy artystycznej.
Krzysztofa Gomółka-Pawlicka – aktorka, pedagożka, instruktorka teatralna, koordynatorka wydarzeń kulturalnych i artystycznych. Absolwentka Policealnego Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie oraz UWM na kierunku filozofia oraz pedagogika opiekuńcza z socjoterapią. Współpracowała z Gdańskim Archipelagiem Kultury i Miejskim Ośrodkiem Kultury w Olsztynie realizując projekty teatralne integrujące osoby głuche i słyszące oraz z Teatrem Komedii Valldal. Współpracuje z Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych oraz Teatrem Gdynia Główna.
Scenariusz i konsultacje reżyserskie: Marek Brand – założyciel i kierownik artystyczny Teatru Zielony Wiatrak, absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Wydział Wiedzy o Teatrze. Dramaturg, reżyser, aktor i prozaik. Twórca autorskiego Teatru “Zielony Wiatrak” działającego w trójmieście od 1994 roku. Wielokrotny laureat stypendiów artystycznych przyznawanych przez Marszałka Województwa oraz nagród artystycznych przyznawanych przez Miasto Gdańsk.
Spektakl “Zawód aktorki” jest rezultatem rozmów z przedstawicielami środowiska scenicznego i podjętych z nimi refleksji nad wyzwaniami, z jakimi spotykają się artyści marzący o pracy na deskach teatralnych. “Zawód aktorki” jest podjęciem tego tematu z perspektywy młodej kobiety, która konfrontuje swoje marzenia o zawodzie aktorki z realiami.
Spektakl zawiera interakcję z publicznością oraz ma charakter komediodramatu na podstawie autentycznych relacji ludzi teatru. Przedsięwzięcie sfinansowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego. Został zgłoszony do Nagrody Teatralnej Miasta Gdańsk przez Gdański Archipelag Kultury. Spektakl został zaprezentowany podczas Tyskiego Festiwalu Monodramu MOTYF.
Celem autorki koncepcji spektaklu jest pobudzenie refleksji i dyskusji nad współczesnymi wyzwaniami i kondycją zawodu aktora w kontekście obecnych realiów społecznych i dynamiki zarządzania polskimi teatrami.